Kundservice

Klicka här för våra bästa tips

Grattis till ditt nya kort! 

Här är våra bästa tips för dig som är ny kund hos oss. 

Välj din pinkod.
Ju fortare du väljer din pinkod, desto snabbare får du ditt kort. 

Ladda ned SAS EuroBonus Mastercard-appen.
I vår app får du en bra överblick över ditt kort med ett enkelt klick.

Aktivera ditt kort.
När du har fått hem ditt kort aktiverar du enkelt kortet genom att göra ett köp med chip och pinkod. Du kan även göra det i vår app eller via hemsidan.

Anslut e-faktura.
Registrera e-faktura på din internetbank - enkelt för dig och bra för miljön!
Klicka här för att se hur du registrerar e-faktura

Ta del av din välkomstbonus.
Kom ihåg att göra tre köp med ditt kort inom 30 dagar för att få välkomstpoängen.

Anmäl dig till SAS nyhetsbrev
Logga in på SAS.se och säkerställ att du är anmäld till utskick genom att välja Inställningar och därefter Kommunikation.

Tips! 
Uppdatera dina prenumerationer och abonnemang med dina nya kortuppgifter för fler poäng. 

Tillbaka

Kontakta oss

  • Spärra Kort

    Har du förlorat ditt kort behöver du spärra det omgående.

    I appen spärrar du ditt kort under "Tjänster".

     

    Spärra ditt kort i appen

     

    Spärra ditt kort här på webbsidan

     

    Har du inte möjlighet att logga in, ber vi dig ringa vår spärrservice som har öppet dygnet runt.

    Spärrservice: +46 774-24 24 24

  • Frågor om kortet

    Om du har frågor om ditt kort är du alltid välkommen att kontakta oss.

     

    För att skicka ett säkert meddelande med personlig information så loggar du in här på webbsidan, detta för att du som kund inte ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via e-post.

     

    Logga in

     

    Kundservice
    Tel: + 46 8 14 68 55

  • Frågor om SAS EuroBonus

    Har du frågor om ditt medlemskap i SAS EuroBonus?

    Medlemsservice
    Tel: 0770-727 727
    Läs mer på sas.se

  • Frågor om den kompletterande reseförsäkringen

    Moderna Försäkringar
    För frågor och skadeanmälan
    Tel: 010 – 219 12 90

  • Frågor om betalskydd

    AXA

    Frågor och skadeanmälan vid arbetslöshet, arbetsoförmåga, sjukhusvistelse, dödsfall eller kritisk sjukdom.
    Tel: 08-502 520 63

  • Reklamera ett kortköp

    Har du inte fått dina beställda varor? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

     

    Butiken eller företaget där du handlat ansvarar för eventuella fel, därför måste vi be att du i första hand kontaktar dem. Oftast kan ni lösa problemet tillsammans, om inte det fungerar så hjälper vi dig.

     

    Gör en reklamation

  • Synpunkter eller klagomål

    Vår strävan är givetvis att du som kund alltid ska vara nöjd med oss. Därför vill vi veta om något blivit fel så att vi kan hjälpa dig och förhindra att det sker igen.

     

    Om du har ett klagomål så är du välkommen att kontakta vår klagomålsansvarige på kundrelationerkort@seb.se. Du kan även skicka brev till oss på:

     

    SEB Kort
    Att:Klagomålsansvarig
    106 40 Stockholm

     

    Oavsett hur du kontaktar oss så kommer vi att utreda ditt klagomål och återkomma med ett svar så snart som möjligt, senast inom 2 dagar. Hör av dig till oss – dina synpunkter är viktiga för oss!

     

    Råd och hjälp
    Opartisk rådgivning och information lämnas av konsumentvägledaren i din hemkommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från oss har du alltid möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat.

     

    Konsumentvägledare i din kommun Konsumenternas Bank- och finansbyrå Allmän domstol Allmänna reklamationsnämnden

     

    Du har också möjlighet att lämna en anmälan online genom EU’s Online Dispute Resolution platform. Det är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land.

    Online Dispute Resolution platform

Betala smidigt – överallt

Lägg till ditt kort i en digital plånbok och betala i butik, på nätet och i appar.

Läs mer om digitala plånböcker