Frågor och svar

  • Min pin-kod är spärrad. Vad gör jag?

    Om din pin-kod är spärrad behöver du inte beställa ett nytt kort utan kontakta oss för att låsa upp koden, se till att ha ditt kort i närheten när du ringer.


    OBS! Av säkerhetsskäl tar vi inte emot kortinformation via e-post.

  • Kan jag stänga mitt kort för köp på nätet?

    Du bestämmer själv om ditt kort ska vara öppet eller stängt för köp på nätet. Logga in på Mitt kort och hantera dina inställningar under Korttjänster / Öppna och stäng.

     

    Du kan till exempel välja att stänga kortet för nätköp men sedan gå in och öppna kortet i en timme varje gång du vet att du ska köpa något på nätet.

     

    Du kan också enkelt registrera ditt mobilnummer på Mitt kort så kan du öppna upp för alla nätköp under en timme med ett sms.

     

    Som kund är du alltid skyddad mot ekonomiska förluster – oavsett om du valt att öppna kortet permanent eller bara för en stund – så länge du inte har varit oaktsam med kortet och hanterat kortet enligt villkoren.

  • Kan jag betala med e-faktura?

    Ja, för att ansluta dig till e-faktura kontaktar du din bank.

    Med e-faktura undviker du allt krångel med pappersfakturor och OCR-nummer och du slipper kostnaden för pappersfaktura. Du får in fakturan direkt till din internetbank där den sedan lagras i 18 månader. Enkelt för dig - och miljöanpassat.

  • Hur gör jag en inbetalning utan min faktura?

    För att göra en inbetalning behöver du:

    • vårt bankgironummer 595-4300
    • ditt OCR nummer som du hittar på fakturan. Dina fakturor har alltid samma OCR nummer.


    Du hittar alltid dina inbetalningsuppgifter genom att logga in på Mitt kort.

    Logga in

  • Var är de Extrapoäng jag skulle få som välkomstpremie när jag ansökte om kort?

    De Extrapoäng du får i välkomstpremie sätts in på ditt EuroBonus-konto senast tre månader efter dina köp under förutsättning att du fortfarande har kvar kortet vid poängöverföringen. Du får inte heller ha haft ett kort under de senaste två åren.

  • Kan jag välja en egen pin-kod?

    Ja, du kan själv välja en kod som du lätt kommer ihåg. För att välja en egen pin-kod ringer du till oss, ha ditt kort i närheten när du ringer.

    Vi skicker därefter ett bekräftelsebrev med information om hur du väljer en egen kod. När du fått brevet måste du välja en egen pin-kod inom 10 dagar. Därefter kommer ditt nya kort att skickas ut.


    OBS! Av säkerhetsskäl tar vi inte emot kortinformation via e-post.

  • Min pin-kod är spärrad. Vad gör jag?

    Om din pin-kod är spärrad behöver du inte beställa ett nytt kort utan kontakta oss för att låsa upp koden, se till att ha ditt kort i närheten när du ringer.


    OBS! Av säkerhetsskäl tar vi inte emot kortinformation via e-post.

  • Var kan jag använda mitt kort?

    Att ha med ett kort på resan gör att du alltid kan handla och få tillgång till kontanter utan av behöva växla till lokal valuta innan du reser.

    Med SAS EuroBonus Mastercard har du ett av världens mest accepterade kort som fungerar överallt där man tar emot kort. Är du ändå osäker på om kortet accepteras, eller om du kan ta ut kontanter på din destination? På Mastercards webbsida kan du se alla uttagsautomater som tar ditt kort.

  • Vad är kontaktlösa betalningar?

    Kontaktlöst betyder att kortet läses av när du håller det intill betalterminalen istället för att dra eller sätta i kortet för avläsning. Ditt kort har den funktionen om det har symbolen för kontaktlösa betalningar.

    nfc-symbol

    När du ser symbolen på en betalterminal behöver du inte sätta in kortet - det räcker att du håller upp det intill terminalen för att betala.

     

    Handlar du för mer än 200 kronor måste du slå din kod, men handlar du för mindre räcker det att du blippar.

  • Hur gör jag en kontaktlös betalning?

    Allt du behöver göra är att hålla fram kortet mot betalterminalen.

    • När du gör ditt köp lägger du kortet mot betalterminalen och blippar. När du hör ett pip är betalningen klar.
    • Du kan göra kontaktlösa köp upp till 200 kronor utan din kod. Men som en extra säkerhet kan du ibland behöva ange din pin-kod även vid mindre belopp.
    • Om du har flera kort i plånboken men möjlighet till kontaktlös betalning, måste du ta varje kort för sig med betalning.
  • Hur gör jag för att aktivera mitt kort för kontaktlös betalning?

    Om ditt kort har funktionen aktiveras den automatiskt första gången du använder kortet för betalning med chip och pin-kod i en betalterminal.

     

    Om du däremot inte vill ha tjänsten på ditt kort kontaktar du kundservice.

  • Vad är en digital plånbok?

    Det kan vara en app i din mobiltelefon, en smartklocka, en surfplatta eller dator som håller reda på dina kort när du ska handla i butik. Ett exempel på en digital plånbok som du använder i butik är Samsung Pay.

     

    Du väljer vilket av dina kort du vill helst vill betala med och lägger överst i din digitala plånbok. Men du kan alltid välja vilket kort du vill använda som betalning.

  • Vad är Samsung Pay och hur fungerar det?

    Samsung Pay är en digital plånbok från Samsung vilket innebär att du betalar smidigt med mobilen i nästan alla betalterminaler över hela världen.

     

    Samsung Pay-appen följer med den senaste uppdateringen av mobilen. Att sedan lägga in ditt SAS EuroBonus Mastercard i Samsung Pay är både enkelt och säkert.

  • Ska jag betala i lokal valuta eller svenska kronor i utlandet?

    Ibland kan du få frågan om du vill betala i svenska kronor när du är utomlands. Vi rekommenderar dig att svara nej och istället betala i lokal valuta. I de allra flesta fall får du en bättre kurs om du väljer att betala i landets lokala valuta. Du får dessutom fler poäng.

    Här kan du se den kurs som används vid omräkning av dina utländska köp till svenska kronor.

  • Kan jag stänga mitt kort för köp utomlands?

    Vi strävar efter så säkra och enkla lösningar som möjligt för våra kunder. I dagsläget erbjuder vi inte det men vi följer noga utvecklingen. Som kund är du alltid skyddad mot ekonomiska förluster så länge du inte har varit oaktsam med kortet.

  • Kan jag känna mig trygg när jag handlar på nätet?

    Det är tryggast att använda ett kort som inte belastar ditt bankkonto så att du i lugn och ro kan granska alla transaktioner innan du ska betala fakturan.

    • Tänk på att aldrig uppge ditt kortnummer, koder eller personliga uppgifter i något annat sammanhang än när du ska betala.
    • CVC är den tresiffriga koden till höger om signaturfältet på baksidan av kortet. Den efterfrågas ofta av säkerhetsskäl vid betalning på internet.
    • Du kan även logga in på Mitt kort och välja om ditt kort ska vara öppet eller stängt för nätköp.
    • Många butiker informerar om sina säkerhetsregler på sin webbplats.
    • Om du blir debiterad för ett felaktigt köp kan du kontakta oss för att göra en reklamation.

     

  • Jag försöker handla på nätet men köpet går inte igenom, varför?

    Vi har infört en ny säkerhetsspärr vid nätköp, vilket gör att det för vissa nätbutiker krävs att du aktivt öppnar ditt kort för att kunna handla. Detta gör vi för att skydda dig som kund mot bedrägerier.

     

    För att näthandla smidigt framöver är det viktigt att vi har ditt mobilnummer. Då får du ett sms från oss om att vi har stoppat ditt köp när du försöker näthandla på en sida som inte klassas som säker av oss. Genom att svara på sms:et kan du öppna ditt kort för nätköp under en timme. Du måste då göra om ditt köp.

     

    Nästa gång du gör ett nätköp kan du skicka sms:et innan du handlar och öppna för nätköp under en timme.  

  • Kan jag stänga mitt kort för köp på nätet?

    Du bestämmer själv om ditt kort ska vara öppet eller stängt för köp på nätet. Logga in på Mitt kort och hantera dina inställningar under Korttjänster / Öppna och stäng.

     

    Du kan till exempel välja att stänga kortet för nätköp men sedan gå in och öppna kortet i en timme varje gång du vet att du ska köpa något på nätet.

     

    Du kan också enkelt registrera ditt mobilnummer på Mitt kort så kan du öppna upp för alla nätköp under en timme med ett sms.

     

    Som kund är du alltid skyddad mot ekonomiska förluster – oavsett om du valt att öppna kortet permanent eller bara för en stund – så länge du inte har varit oaktsam med kortet och hanterat kortet enligt villkoren.

  • Hur gör jag enklast om jag vill öppna mitt kort för nätköp under en timme?

    Förutsatt att du inte valt alternativet ”Endast köp i butik” inne på Mitt kort så kommer ditt kort kommer alltid att vara öppet för köp i nätbutiker anslutna till Mastercard SecureCode och för dina prenumerationer (t ex Spotify, Netflix etc.).

     

    I andra nätbutiker kan det krävas att du aktivt öppnar ditt kort för att kunna handla. Det gör du enklast genom att svara på ett sms, som skickas automatiskt till dig om ett köp stoppas av oss. Eller genom att i förväg öppna ditt kort för nätköp genom att logga in till Mitt kort.

  • Varför får jag sms från er utan att jag har handlat på nätet?

    Det kan antingen röra sig om ett nätköp du själv gjort där köpstället försöker dra pengar i efterhand, alternativt är det ett bedrägligt försök att använda ditt kort. Kontakta kundservice så hjälper de dig.

  • Vad är en digital plånbok?

    Det kan vara en app i din mobiltelefon, en smartklocka, en surfplatta eller om du näthandlar, även en dator, som håller reda på dina kort när du ska handla.

    Du väljer vilket av dina kort du vill helst vill betala med och lägger överst i din digitala plånbok. Men du kan alltid välja vilket kort du vill använda som betalning.

  • Vad är Masterpass och hur fungerar det?

    Masterpass är en digital plånbok som gör det enkelt, snabbt och säkert för dig att handla på nätet. I Masterpass lägger du in ditt kort och när du handlar signerar du ditt köp med mobilt BankID. Du ansluter ditt kort till Masterpass kostnadsfritt via din banks hemsida eller på masterpass.com.

     

    Alla som har symbolen på sin webbsida accepterar Masterpass som betalsätt.

    Masterpass

    Om du inte redan har BankID kan du kontakta din internetbank för att få svar på dina frågor och aktivera BankID. Mer information hittar du på bankid.com.

  • Vad är Mastercard SecureCode?

    Mastercard SecureCode är en säkerhetstjänst som många nätbutiker är anslutna till. Det innebär att du bekräftar ditt köp via BankID eller engångskod via sms.

     

    Om du inte redan har BankID kan du kontakta din internetbank för att få svar på dina frågor och aktivera BankID. Mer information hittar du på bankid.com.

     

    Möjligheten att identifiera dig med eget lösenord som identifiering för Mastercard SecureCode har upphört. Du bör därför logga in på Mitt kort och kontrollera att du har rätt mobilnummer registrerat så att du kan börja använda engångskod via sms.

    Logga in

  • Hur fungerar en betalning med kort i mobilen?

    För att kunna betala med SAS EuroBonus Mastercard i din mobil behöver du bara koppla ditt kort till någon av de olika betalapparna/tjänsterna som finns att ladda ner till exempel på App Store eller Google Play.

     

    Ladda hem appen och följ anvisningarna för att lägga in kortuppgifterna på ditt SAS EuroBonus Mastercard.

     

    Så här gör du en betalning: 

    • Håll upp din mobil mot betalterminalen.
    • Beloppet visas på din mobil och du bekräftar köpet med ditt fingeravtryck eller en pin-kod som du själv har valt.
    • Köpet kommer som vanligt på fakturan.
  • Vad är en digital plånbok?

    Det kan vara en app i din mobiltelefon, en smartklocka, en surfplatta eller dator, som håller reda på dina kort när du ska handla.

     

    Du väljer vilket av dina kort du vill helst vill betala med och lägger överst i din digitala plånbok. Men du kan alltid välja vilket kort du vill använda som betalning.

     

    Exempel på digitala plånböcker är Samsung Pay (för köp i butik) och Masterpass (för köp på nätet). Vissa butiker kan även ha egna betalappar som du kan koppla till ditt SAS EuroBonus Mastercard.

     

    De nya digitala plånböckerna fungerar som betalning över hela världen. Men i de fall där du måste sätta in ditt kort i betalterminalen fungerar det inte att genomföra köpet med mobilen, som tex i bensin- och parkeringsautomater.

  • Vad gör jag om betalning i mobil inte fungerar?

    Om giltighetstiden på ditt kort inte har gått ut eller kortet är spärrat av någon anledning så är förmodligen problemet kopplat till butikens betalterminal eller till betalappen.

     

    Om problemet kvarstår, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • När ska fakturan vara betald?

    Fakturan kommer runt den 15:e varje månad med alla dina köp/uttag från föregående månad samlade. Den ska vara betald den sista vardagen samma månad. Du kan därför få upp till 60 dagars räntefri kredit beroende på när i månaden du gjort dina köp.


    Du bestämmer själv om du vill delbetala din faktura. På varje faktura står tydligt angivet hur stor din totala skuld är och vilket lägsta belopp du har att betala (lägst 3 % av den totala skulden). 


    Du kan även välja att hoppa över betalningen en månad. Med ditt kort har du två betalningsfria månader per år.

    När du väljer att inte betala hela fakturan på en gång tillkommer ränta.

    Priser och villkor Mastercard Priser och villkor Mastercard Premium 

  • Hur kan jag se mitt saldo?

    För att se ditt saldo eller dina senaste köp innan fakturan kommer kan du logga in på Mitt kort eller ladda ner vår app så kan du alltid hålla dig uppdaterad.

    Logga in

  • Kan jag betala med e-faktura?

    Ja, för att ansluta dig till e-faktura kontaktar du din bank.

    Med e-faktura undviker du allt krångel med pappersfakturor och OCR-nummer och du slipper kostnaden för pappersfaktura. Du får in fakturan direkt till din internetbank där den sedan lagras i 18 månader. Enkelt för dig - och miljöanpassat.

  • Kan jag betala fakturan med autogiro?

    Med autogiro dras din faktura automatiskt från ditt bankkonto utan någon kostnad. Du får ett underlag från oss varje månad som visar din skuld. Allt du behöver tänka på är att på dagen före förfallodagen måste finnas pengar till fakturan på ditt bankkonto.

    Autogiroanmälan (pdf)
    Om du vill ändra bankkonto där autogirodragningen görs fyller du bara i en ny autogiroanmälan. Detsamma gäller om du bytt kort och fått ett nytt kontonummer hos oss. Ändringen gäller från och med följande kalendermånad. Om du vill säga upp ditt autogiro, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Hur gör jag en inbetalning utan min faktura?

    För att göra en inbetalning behöver du:

    • vårt bankgironummer 595-4300
    • ditt OCR nummer som du hittar på fakturan. Dina fakturor har alltid samma OCR nummer.


    Du hittar alltid dina inbetalningsuppgifter genom att logga in på Mitt kort.

    Logga in

  • Kan jag göra en inbetalning från utlandet?

    För att kunna göra en inbetalning från utlandet behöver du ange nedanstående uppgifter:

    • Bank: SEB
    • IBAN-nummer: SE09500 00000 05813 100 0028
    • Kontohavare: SEB Kort AB
    • SWIFT-adress: ESSESESS


    OBS! Glöm inte att uppge ditt kontonummer/OCR som referensnummer på inbetalningen.

  • Vad är tjänsten Mitt kort?
    När du loggar in på Mitt kort kan du:
    • se ditt saldo och alla dina fakturor
    • se alla dina köp och uttag, både för ditt eget kort och eventuella PointEarner
    • se dina SAS EuroBonus-poäng
    • ändra din köpgräns på kortet
    • ansöka om PointEarner
    • uppdatera dina kontaktuppgifter


    Du loggar enkelt in med BankID/Mobilt BankID eller engångskod via sms.

     

    Logga in 


    Våra vanligaste frågor och svar om Mitt kort

  • Jag vill ändra mina kontaktuppgifter, hur gör jag?

    Om du ändrar namn eller adress till folkbokföringen så ändras uppgifterna till oss automatiskt. Kontakta oss om du behöver få ett nytt kort på grund av namnbyte.

    Vill du ändra din adress till en annan än den du är folkbokförd på kan du skicka oss ett säkert meddelande genom att logga in på Mitt kort.

    När du loggar in kan du även ändra ditt telefonnummer eller e-postadress. Ha alltid dina uppgifter uppdaterade så att vi är säkra på att kunna komma i kontakt med dig.

    Logga in

  • Jag har förlorat mitt kort, vad gör jag?

    Om du har förlorat ditt kort, spärra det så fort som möjligt genom att ringa +46 8 14 72 00, öppet dygnet runt.

    Kom ihåg att alltid göra en polisanmälan. Om kortet har försvunnit utomlands, försök om möjligt att göra din polisanmälan direkt på plats, annars snarast efter hemkomst.

    Om du upptäcker obehöriga köp eller uttag på ditt kort kan du behöva göra en reklamation.

     

  • Vad ska jag tänka på när det gäller säkerhet kring mitt kort?
    • Behandla ditt kort som den värdehandling det är.
    • Var särskilt försiktig med kortet om någon pockar på din uppmärksamhet till exempel på en marknad eller vid en uttagsautomat.
    • Lämna aldrig ut din pin-kod.
    • Kontrollera alltid beloppet innan du godkänner ett köp. När du väl slagit in din pin-kod har du godkänt köpet.
    • När du får din faktura – kontrollera att beloppen stämmer med dina kvitton.
    • Lämna inte ut kortnummer, koder eller personliga uppgifter via e-post eller telefon.


    Om du förlorar ditt kort – spärra det omedelbart, ring oss på +46 8 14 72 00, öppet dygnet runt.

  • Hur arbetar ni med säkerhet?

    Det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du använder ditt kort. Varje dag sker miljontals transaktioner med kort, i butiker och över nätet. Det är väldigt sällan något går fel eller någon kund råkar ut för ett bedrägeri.

    Men om något trots allt skulle hända är du alltid skyddad mot ekonomiska förluster så länge du inte har varit oaktsam med kortet.

    Vi arbetar kontinuerligt med att upprätthålla säkerheten. Detta gör vi genom dygnet-runt-övervakning av transaktioner som vi betraktar som misstänkta. Vi har lång erfarenhet och bra rutiner för att hantera eventuella misstankar om kortbedrägerier och vi vidtar snabbt åtgärder för att minimera skadorna.

  • Vad är phishing?

    Phishing innebär att bedragare försöker komma över känslig information exempelvis via telefon eller e-post. Oftast blir du som kund ombedd att lämna ut kortnummer och koder. Vi uppmanar dig att aldrig lämna ut känslig information till någon obehörig.

  • Vad är skimming?

    Skimming innebär att bedragare kopierar den information som finns på kortets magnetremsa och med hjälp av denna skapar ett falskt kort. Koden fångas upp genom dolda kameror i nära anslutning till betalterminalen eller bankomaten. Därför är det viktigt att du döljer din kod genom att hålla handen över knappsatsen.

    Där enbart chipet används, det vill säga enbart halva kortet sticks in i betalterminalen, är det inte möjligt att läsa av magnetspåret och därmed kan skimming inte genomföras.

  • Vad är skillnaden mellan olika EuroBonus-poäng?

    SAS EuroBonus Baspoäng:

    • Tjänar du när du bokar flygresor hos SAS eller deras samarbetspartners.
    • Dessa poäng är nivågrundande och avgör vilken medlemsnivå du har på ditt kort: Medlem, Silver, Guld eller Diamant.
    • Kan användas till resor, hotell, bilhyra eller andra produkter i EuroBonus-programmet.

     
    SAS EuroBonus Extrapoäng:

    • Tjänar du genom att du betalar med ditt Mastercard, Mastercard Premium eller PointEarner när du handlar.
    • Du får upp till 25 Extrapoäng för varje hundra kronor du handlar för (skiljer sig mellan de olika korten).
    • Du får inte poäng på kontantuttag.
    • Dina intjänade poäng överförs varje dag till ditt EuroBonus-konto hos SAS.
    • Kan användas till resor, hotell, bilhyra eller andra produkter i EuroBonus-programmet.
    • Extrapoäng är inte nivågrundande och påverkar inte din medlemsnivå hos SAS EuroBonus.


    Nivågrundande poäng:

    • Nivågrundande poäng kan höja den medlemsnivå du har på ditt kort: Medlem, Silver, Guld eller Diamant.
    • Kan inte användas till att köpa bonusresor eller andra produkter i EuroBonus-programmet.
    • Får du endast om du har Mastercard Premium.
    • Du får 1 000 poäng varje månad du använder kortet.
    • Ingår inte i ditt Fly Premium saldo.

     

    På sas.se kan du läsa mer om hur du kan använda dina poäng

     

  • Hur ser jag poängsaldot på mitt kort?

    Du hittar information om SAS EuroBonus Extrapoäng, som du tjänar när du handlar med ditt kort, genom att logga in på Mitt kort.

    Logga in

    Ditt totala poängsaldo hittar du genom att logga in på Mina sidor hos sas.se.

     

  • Var är de Extrapoäng jag skulle få som välkomstpremie när jag ansökte om kort?

    De Extrapoäng du får i välkomstpremie sätts in på ditt EuroBonus-konto senast tre månader efter dina köp under förutsättning att du fortfarande har kvar kortet vid poängöverföringen. Du får inte heller ha haft ett kort under de senaste två åren.

Kontakta oss

  • Spärra kort på +46 8 14 72 00

    Har du förlorat ditt kort? Spärra det omgående på + 46 8 14 72 00, vi har öppet dygnet runt.

  • Frågor om kortet

    Om du har frågor om ditt kort är du alltid välkommen att kontakta oss.

    För att skicka ett säkert meddelande med personlig information så loggar du in på Mitt kort, detta för att du som kund inte ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via e-post.

    Logga in


    Kundservice

    Tel: + 46 8 14 68 55

  • Frågor om SAS EuroBonus

    Har du frågor om ditt medlemskap i SAS EuroBonus?

    Medlemsservice
    Tel: 0770-727 727
    Läs mer på sas.se

  • Frågor om den kompletterande reseförsäkringen

    Trygg-Hansa
    För frågor och skadeanmälan
    Tel: 077-4405020

  • Frågor om betalskydd

    SEB Pension och Försäkring AB
    Frågor och skadeanmälan vid dödsfall.
    Tel: 0771-11 11 800

    AXA
    Frågor och skadeanmälan vid arbetslöshet, arbetsoförmåga, sjukhusvistelse eller kritisk sjukdom.
    Tel: 08-502 520 63

  • Reklamera ett kortköp

    Har du inte fått dina beställda varor? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

    Butiken eller företaget där du handlat ansvarar för eventuella fel, därför måste vi be att du i första hand kontaktar dem. Oftast kan ni lösa problemet tillsammans, om inte det fungerar så hjälper vi dig.

    Gör en reklamation

    Vanliga frågor och svar

  • Synpunkter eller klagomål

    Vår strävan är givetvis att du som kund alltid ska vara nöjd med oss. Därför vill vi veta om något blivit fel så att vi kan hjälpa dig och förhindra att det sker igen.

    Om du har ett klagomål så är du välkommen att kontakta vår klagomålsansvarige på kundrelationerkort@seb.se. Du kan även skicka brev till oss på:


    SEB Kort
    Kundrelationer
    106 40 Stockholm


    Är ditt ärende brådskande ber vi dig i stället kontakta kundservice.

    Oavsett hur du kontaktar oss så kommer vi att utreda ditt klagomål och återkomma med ett svar så snart som möjligt, senast inom 14 dagar. Hör av dig till oss – dina synpunkter är viktiga för oss!

    Råd och hjälp
    Opartisk rådgivning och information lämnas av konsumentvägledaren i din hemkommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från oss har du alltid möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat. 


    Konsumentvägledare i din kommun
    Konsumenternas Bank- och finansbyrå Allmän domstol Allmänna reklamationsnämnden


    Du har också möjlighet att lämna en anmälan online genom EU’s Online Dispute Resolution platform. Det är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land.
    Online Dispute Resolution platform

Ny säkerhetsspärr för nätköp

Se till att vi har rätt mobilnummer till dig så kan du låsa upp ditt kort för nätköp via sms. Öppna ditt kort för nätköp genom att logga in och hantera dina inställningar inne på Mitt kort.

Läs mer om hur du handlar tryggt på nätet

Betala när och hur du vill

Enkelhet och lättillgängligt – nya tekniska lösningar innebär nya smidigare betalningar, anpassade efter dina behov. Oavsett som du ska betala på nätet, i butik eller till en privatperson, finns en smidig väg.

Läs mer om digitala betalningar