Kundservice

Vad innebär de olika EuroBonus-poängen?


Du kan tjäna EuroBonus-poäng i form av baspoäng, extrapoäng och även statuspoäng om du har ett SAS EuroBonus Mastercard Premium. Nedan kan du läsa om de olika typerna och hur du tjänar poäng.

Baspoäng

  • Tjänar du när du bokar flygresor hos SAS eller deras samarbetspartners.
  • Dessa poäng är nivågrundande och avgör vilken medlemsnivå du har på ditt kort.
  • Kan användas till resor, hotell, bilhyra eller andra produkter i EuroBonus-programmet.

 

Extrapoäng

  • Extrapoäng tjänar du genom att betala med ditt SAS EuroBonus Mastercard, gäller ej kontantuttag.
  • Du får upp till 25 Extrapoäng för varje 100 kronor du handlar för.
  • Kan användas till resor, hotell, bilhyra eller andra produkter i EuroBonus-programmet.
  • Extrapoäng är inte nivågrundande och påverkar inte din medlemsnivå hos SAS EuroBonus.

 

Statuspoäng (endast för SAS EuroBonus Mastercard Premium)

  • Statuspoäng kan höja den medlemsnivå du har på ditt kort.
  • Poängen kan inte användas för bonusresor eller produkter i EuroBonus-programmet.
  • Poängen ingår inte i ditt Fly Premium-saldo.
  • Statuspoängen beräknas på 25 % av månadens intjänade Extrapoäng via kortet. Om du tjänar 4800 Extrapoäng i en månad får du alltså 1200 Statuspoäng för samma månad.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka

Kontakta oss

  • Spärra Kort

    Har du förlorat ditt kort behöver du spärra det omgående.

    I appen spärrar du ditt kort under "Tjänster".

     

    Spärra ditt kort i appen

     

    Spärra ditt kort på Mitt kort

     

    Har du inte möjlighet att logga in, ber vi dig ringa vår spärrservice som har öppet dygnet runt.

    Spärrservice: +46 774-24 24 24

  • Frågor om kortet

    Om du har frågor om ditt kort är du alltid välkommen att kontakta oss.

     

    För att skicka ett säkert meddelande med personlig information så loggar du in på Mitt kort, detta för att du som kund inte ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via e-post.

     

    Logga in

     

    Kundservice
    Tel: + 46 8 14 68 55

  • Frågor om SAS EuroBonus

    Har du frågor om ditt medlemskap i SAS EuroBonus?

    Medlemsservice
    Tel: 0770-727 727
    Läs mer på sas.se

  • Frågor om den kompletterande reseförsäkringen

    Moderna Försäkringar
    För frågor och skadeanmälan
    Tel: 010 – 219 12 90

  • Frågor om betalskydd

    AXA

    Frågor och skadeanmälan vid arbetslöshet, arbetsoförmåga, sjukhusvistelse, dödsfall eller kritisk sjukdom.
    Tel: 08-502 520 63

  • Reklamera ett kortköp

    Har du inte fått dina beställda varor? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

     

    Butiken eller företaget där du handlat ansvarar för eventuella fel, därför måste vi be att du i första hand kontaktar dem. Oftast kan ni lösa problemet tillsammans, om inte det fungerar så hjälper vi dig.

     

    Gör en reklamation

  • Synpunkter eller klagomål

    Vår strävan är givetvis att du som kund alltid ska vara nöjd med oss. Därför vill vi veta om något blivit fel så att vi kan hjälpa dig och förhindra att det sker igen.

     

    Om du har ett klagomål så är du välkommen att kontakta vår klagomålsansvarige på kundrelationerkort@seb.se. Du kan även skicka brev till oss på:

     

    SEB Kort
    Att:Klagomålsansvarig
    106 40 Stockholm

     

    Oavsett hur du kontaktar oss så kommer vi att utreda ditt klagomål och återkomma med ett svar så snart som möjligt, senast inom 2 dagar. Hör av dig till oss – dina synpunkter är viktiga för oss!

     

    Råd och hjälp
    Opartisk rådgivning och information lämnas av konsumentvägledaren i din hemkommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från oss har du alltid möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat.

     

    Konsumentvägledare i din kommun Konsumenternas Bank- och finansbyrå Allmän domstol Allmänna reklamationsnämnden

     

    Du har också möjlighet att lämna en anmälan online genom EU’s Online Dispute Resolution platform. Det är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land.

    Online Dispute Resolution platform

Ny säkerhetsspärr för nätköp

Se till att vi har rätt mobilnummer till dig så kan du låsa upp ditt kort för nätköp via sms. Öppna ditt kort för nätköp genom att logga in och hantera dina inställningar inne på Mitt kort.

Läs mer om hur du handlar tryggt på nätet

Mobilköp med kreditkort Mobilköp med kreditkort

Betala när och hur du vill

Enkelhet och lättillgängligt – nya tekniska lösningar innebär nya smidigare betalningar, anpassade efter dina behov. Oavsett som du ska betala på nätet, i butik eller till en privatperson, finns en smidig väg.

Läs mer om digitala betalningar