Kundservice

Kontakta oss

  • Spärra Kort

    Har du förlorat ditt kort behöver du spärra det omgående.

    I appen spärrar du ditt kort under "Tjänster".

     

    Spärra ditt kort i appen

     

    Spärra ditt kort på Mitt kort

     

    Har du inte möjlighet att logga in, ber vi dig ringa vår spärrservice som har öppet dygnet runt.

    Spärrservice: +46 774-24 24 24

  • Frågor om kortet

    Om du har frågor om ditt kort är du alltid välkommen att kontakta oss.

     

    För att skicka ett säkert meddelande med personlig information så loggar du in på Mitt kort, detta för att du som kund inte ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via e-post.

     

    Logga in

     

    Kundservice
    Tel: + 46 8 14 68 55

  • Frågor om SAS EuroBonus

    Har du frågor om ditt medlemskap i SAS EuroBonus?

    Medlemsservice
    Tel: 0770-727 727
    Läs mer på sas.se

  • Frågor om den kompletterande reseförsäkringen

    Moderna Försäkringar
    För frågor och skadeanmälan
    Tel: 010 – 219 12 90

  • Frågor om betalskydd

    AXA

    Frågor och skadeanmälan vid arbetslöshet, arbetsoförmåga, sjukhusvistelse, dödsfall eller kritisk sjukdom.
    Tel: 08-502 520 63

  • Reklamera ett kortköp

    Har du inte fått dina beställda varor? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

     

    Butiken eller företaget där du handlat ansvarar för eventuella fel, därför måste vi be att du i första hand kontaktar dem. Oftast kan ni lösa problemet tillsammans, om inte det fungerar så hjälper vi dig.

     

    Gör en reklamation

  • Synpunkter eller klagomål

    Vår strävan är givetvis att du som kund alltid ska vara nöjd med oss. Därför vill vi veta om något blivit fel så att vi kan hjälpa dig och förhindra att det sker igen.

     

    Om du har ett klagomål så är du välkommen att kontakta vår klagomålsansvarige på kundrelationerkort@seb.se. Du kan även skicka brev till oss på:

     

    SEB Kort
    Att:Klagomålsansvarig
    106 40 Stockholm

     

    Oavsett hur du kontaktar oss så kommer vi att utreda ditt klagomål och återkomma med ett svar så snart som möjligt, senast inom 2 dagar. Hör av dig till oss – dina synpunkter är viktiga för oss!

     

    Råd och hjälp
    Opartisk rådgivning och information lämnas av konsumentvägledaren i din hemkommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från oss har du alltid möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat.

     

    Konsumentvägledare i din kommun Konsumenternas Bank- och finansbyrå Allmän domstol Allmänna reklamationsnämnden

     

    Du har också möjlighet att lämna en anmälan online genom EU’s Online Dispute Resolution platform. Det är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land.

    Online Dispute Resolution platform

Betala när och hur du vill

Enkelhet och lättillgängligt – nya tekniska lösningar innebär nya smidigare betalningar, anpassade efter dina behov. Oavsett som du ska betala på nätet, i butik eller till en privatperson, finns en smidig väg.

Läs mer om digitala betalningar