Coronavirus – behöver du hjälp med dina tjänster?

I dessa krävande tider påverkas vi alla av Coronaviruset. Men vi kommer att fortsätta jobba på och du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor kring dina tjänster. Det kanske tar lite längre tid än vanligt att komma i kontakt med oss, men vi är här och svarar så fort vi kan.

Frågor och svar

Information om reseförsäkring

Du kan avboka en resa om du eller en anhörig blir sjuk innan avresa. Avbokning av resa på grund av risk för att smittas av coronaviruset omfattas däremot inte.

 

Avbeställningsskyddet ger dig möjlighet att avboka en resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall innan du ska resa. Avbeställning kan ersättas mot läkarintyg enligt villkoren i din reseförsäkring. Detta gäller även om du är smittad av coronaviruset och har ett läkarintyg som bekräftar detta. Avbeställningen täcker enbart flyg eller hotell som du bokat innan avresa om du blir akut sjuk.

 

Om flygbolaget ställer in resan omfattas varken flyget eller hotellet av reseförförsäkringen på kortet. Du ska istället vända dig till researrangören eller flygbolaget för att få hjälp.

 

Läs mer om vad som ingår i din kortförsäkring

Frågor och svar om avbeställningsskyddet